בשנים האחרונות אנחנו חוזים שינוי מהיר מאוד בעולם השיווק ובהתאם גם להתנהגות של האנשים שנחשפים לפרסומים השונים.
מה הם אותם שינויים, מה בעלי עסקים עושים לא נכון ומה מחקרים מראים שנכון לעשות.

בעלי עסקים רבים, קטנים כגדולים רוצים להתחיל לפתח את עצמם והעסק שלהם דרך הדיגיטל.
בתור התחלה לוקחים פרילנסר או חברת פרסום, משלמים כמה אלפי שקלים טובים ולא מקבלים תוצאות.
וכשהפעולה לא עובדת הם נכווים ומפחדים להכנס לתהליך עוד הפעם עם מישהו חדש.

לרוב אחראי הדיגיטל עושה את העבודה הטכנית כמו שצריך,
פלטפורמות הפרסום יחסית קלות והרבה מהן בנוי כבר על בינה מלאכותית שמקלה מאוד על העבודה ולא מותירה הרבה מקומות לטעויות.

אז אם אנחנו יודעים החלק הטכני כנראה עובד,
כנראה שמקור הבעיה לא שם.

כמות המודעות הממוצעות שאדם נחשף ביום (משוערך)

יכולת ההיזכרות במודעות (משוער)

אז איפה מתחילה הבעיה?

מחקרים רבים מהשנים האחרונות מראים שאנשים פשוט מתעלמים מהרבה מהדברים שהם נחשפים אליהם באינטרנט.
והסיבה לכך פשוטה, אדם ממוצע נחשף בין 6,000-10,000 מסרים שיווקיים ביום אחד (נכון להערכות של סוף שנת 2021).
זו כמות אדירה וכמעט בלתי נתפסת.
העובדה הזו גורמת לכך שגם אם אנשים מאוד ירצו לזכור מה שהם ראו, הם לא יהיו מסוגלים כי הם נחשפים לכל כך הרבה.

בעקבות המחקרים אנחנו יודעים שמה שגורם לנו לזכור יותר טוב דברים זה אם הם מעוררים בנו רגשות.
למזל בעלי העסקים בני אדם הם יצורים רגשיים מאוד שקל מאוד לעורר בהם רגשות שונים.

 

Cups Price

כמו שאינטרקציה עם בני אדם אחרים גורמת לנו לתחושות ורגשות שונים, גם אינטרקציה עם מותג יכולה לעשות לנו את אותו הדבר.

למעשה מותגים שיודעים לעורר את הרגש אצל הלקוחות הפוטנציאלים שלהם, הלקוחות יהיו מוכנים לשלם הרבה יותר עבור המוצר או השירותים של אותו מותג גם אם זו לא ההחלטה הכלכלית הכי נכונה להם.

הבעיה האמיתית נוצרת כשמנסים לפרסם לפני שבונים תשתית למותג ולא לחלוטין יודעים למי פונים ומה הערך המוסף שיכול לעורר את הרגש.

כשלא יודעים מה הערך המוסף של העסק, מי הקהל שבשבילו הערך הזה באמת מוסף ואיך לשדר לו את המסר הזה בצורה ברורה וקבועה שתעורר לו את הרגש,
הסיכוי לעורר רגש ולגרום להזכרות בתוך כל הרעש הפירסומי שואף לאפס.

אז מה הפתרון?

הפתרון מאוד פשוט ומאוד מסובך בו זמנית.
לבנות מותג.

הרבה פעמים אנשים חושבים שמותג זה לוגו וכמה צבעים.
אבל זה הרבה יותר מזה.
ואם זה לא עובד כמו שצריך כנראה שהעסק לא יראה תוצאות אמיתיות שמצדיקות את קיומו.

אז איך כן מתחילים לבנות מותג?

הדרך הטובה ביותר לבנות מותג היא להבין מי הלקוח הרלוונטי ומשם להתחיל ליצור את שפת המותג, האישיות, הנראות וכן הלאה.

עסקים חייבים להבין שהלקוח הוא המרכז ולא המוצר או השירות מהסיבה הפשוטה שככה הלקוח תופס את עולמו והוא זה שמחזיק בקבלת ההחלטה והכסף.

בשנים האחרונות למכוני מחקר וחברות שונות יש הרבה יותר כלים ומידע בשביל להבין יותר טוב את העולם הזה של מותגים.
חלק מפריצות הדרך בהבנה של איך מותג משפיע על אנשים קרו ממש בשנים האחרונות ביחד עם הפריצה של האינטרנט והטלפונים לחיינו.

את הכלים והמתודולוגיות אפשר כבר למצוא בכמה מהאוניברסיטאות הכי נחשבות בעולם.
שלושת הכלים המתודולוגיים הותיקים ביותר שאני ממליץ לכל עסק קטן כגדול להכיר הם:

ICP – Idea Customer profile
VPC – Value Proposition Canvas
A.I.D.A – Awareness, Interest, Desire, Action

איך בכלל זה יעזור לכם?

אם תשתמשו בכלים המתודולוגים האלה על העסק שלכם יהיה לכם הרבה יותר קל להסביר ולהכווין את איש הדיגיטל הבא שלכם להשיג לכם תוצאות מעולות ויותר לקוחות.

הכלים המתודולוגים האלה עוצמתיים במיוחד ורלוונטיים לעסקים בכל הגדלים והשלבים החל מרעיון לעסק ובצעדים הראשונים שלו,עסק מגובש שרוצה לפרוץ קדימה, עסק שרוצה לעשות תפנית, או אפילו בשביל חברה גדולה שרוצה להשיק מוצר או שירות חדשים.

אם אתם מעוניינים ללמוד על שלושת הכלים המתודולוגים שלדעתי כל עסק חייב להשתמש,
יצרתי וובינר שבו אסביר, אלמד ואראה דוגמות לשימוש וליכולות של הכלים העוצמתיים האלה ואיך גם אתם יכולים להשתמש בהם לעסק שלכם.

וכל זה לגמרי בחינם!
כל מה שצריך לעשות זה לענות על סקר של 5 שאלות קצרות.